1. Általános rendelkezések
1.1 A jelen vásárlási szabályzat, valamint a jelen szabályzatban szereplő dokumentumok célja, hogy tájékoztatást nyújtson a Baltic Ambition Ltd-ről (a továbbiakban - „Eladó”), és meghatározza azokat a feltételeket, amelyek mellett az online áruházban vásárló személyek (a továbbiakban - „Vevő”) árut (a továbbiakban - „Áru”) vásárolhatnak. A jelen szabályzat meghatározza az eladásra kerülő áruk értékesítési feltételeit (a továbbiakban - „Szabályzat”).
1.2 A jelen Szabályok az Eladó és a Vevő között az Áruk eladására vonatkozó bármely szerződés („Szerződés”) megkötésére vonatkoznak. Mielőtt az online áruházban bármilyen Áru megrendelését leadnád, kérjük, figyelmesen olvasd el ezeket a Szabályokat, és győződj meg arról, hogy megfelelően megértetted őket. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Vevőnek a megrendelés teljesítése előtt el kell fogadnia a jelen Szabályzatot, illetve ennek megtagadása lehetetlenné teszi az Áruk megrendelésének teljesítését és leadását.
1.3 A Vevőnek ajánlott kinyomtatni a jelen Szabályzatot a későbbi hivatkozás céljából.
1.4 Felhívjuk a figyelmet arra, hogy a jelen Szabályzat a 6. pontban foglaltak szerint módosítható. Minden egyes alkalommal, amikor Árut rendelsz, javasoljuk, hogy tekintsd át a Szabályzatot, hogy megbizonyosodj arról, hogy teljes mértékben megértetted azokat a feltételeket, amelyek alapján az adott esetben a rendelés megtörténik.
1.5 A jelen Szabályok, valamint az Eladó és a Vevő közötti bármely Szerződés azon a nyelven jön létre, amely a webáruház fő nyelve.
2. Információk az Eladóról
2.1 A jelen Szabályzat az Áruknak a következő címen történő megvásárlására vonatkozik https://tibino.hu/. Az Eladó a Baltic Ambition Ltd, egy litván cég, amely a Litván Köztársaságban szabályszerűen bejegyzett és működő litván vállalat, jogi személyazonosító kódja: 302644705, székhelye: Ukmergės g. 364, Vilnius, Litvánia. Az Eladóra vonatkozó információkat a Jogi személyek nyilvántartásában gyűjtik és tárolják, a nyilvántartás vezetője az Állami Vállalkozási Nyilvántartási Központ. Az Eladó HÉA-adófizetői kódja LT100006236211.
2.2. Az Eladóval kapcsolatos további információk az alábbi szakaszban találhatók "Rólunk".
2.3 Az Eladó elérhetőségei a következő szakaszban találhatók "Kapcsolat".
3. Áruk
3.1 Az online áruházban bemutatott Áruk képei kizárólag illusztrációs célokat szolgálnak. Bár az Eladó mindent megtett annak érdekében, hogy az Áruk színeit a lehető legpontosabban jelenítse meg, az Eladó nem tudja garantálni, hogy a Vevő készülékének képernyője pontosan tükrözi az Áruk színeit. A Vevő tudomásul veszi, hogy az Áruk némileg eltérhetnek a képektől.
3.2 Az Áruk csomagolása eltérhet az online áruházban található képeken láthatótól.
3.3 Hacsak másképp nem szerepel egyértelműen, az online áruházban bemutatott valamennyi Áru elérhető. Abban az esetben, ha a megrendelt Áruk már nem állnak rendelkezésre, a Vevőt e-mailben vagy más módon haladéktalanul értesítjük, és az ilyen Árukra vonatkozó megrendelést töröljük.
4. Személyes adatok feldolgozása
Az Eladó a Vevő személyes adatait az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően kezeli. Tekintettel arra, hogy az Adatvédelmi Szabályzat fontos rendelkezéseket tartalmaz, ajánlott, hogy a Vevő figyelmesen olvassa el azokat, és győződjön meg arról, hogy az Adatvédelmi Szabályzat minden rendelkezését megértette és elfogadja.
5. Az Adásvételi Szerződés megkötése
5.1 A jelen webáruházban található árukat olyan Vásárlók vásárolhatják meg, akik:
(a) természetes személyek, akik már betöltötték a 18. (tizennyolcadik) életévüket;
(b) 14 (tizennégy) és 18 (tizennyolc) év közötti természetes személyek, ha szülői vagy gondviselői beleegyezéssel rendelkeznek, kivéve, ha saját pénzeszközeikkel gazdálkodnak;
(c) jogi személyek.
5.2 A jelen Szabályzat elfogadásával a személy megerősíti, hogy jogosult az Árukat ebben az online áruházban megvásárolni.
5.3 Az Eladó által meghatározott megrendelési eljárás lehetővé teszi a Vevő számára, hogy a végleges megrendelés leadása előtt ellenőrizze és javítsa a hibákat. Javasoljuk, hogy a Vevő a megrendelés leadásának minden egyes szakaszában figyelmesen olvassa el és ellenőrizze a megrendelést.
5.4 A Vevő és az Eladó közötti Szerződés attól a pillanattól tekinthető megkötöttnek, amikor a Vevő, miután a webáruházban kialakította az Áruk kosarát, megadta a Vevő nevét, vezetéknevét (latin betűkkel), telefonszámát, e-mail címét és szállítási címét, pontos irányítószámát, a választott fizetési módot, és elolvasta a jelen Szabályzatot, és rákattint a „Megrendelés megerősítése” gombra.
5.5 Miután a Vevő elküldte a megrendelést, a Vevőnek egy e-mailt küldünk, amely megerősíti a megrendelés beérkezését.
5.6 A megrendelés elkészülte után az Eladó a megrendelést a Vevőnek küldött e-mailben visszaigazolja, amelyben megerősíti, hogy az Áruk a Vevő részére elküldésre kerültek.
5.7 A Vevő és az Eladó között létrejött minden egyes Szerződés (megrendelés) regisztrálásra és tárolásra kerül az online áruház adatbázisában.
5.8 A Szerződés megkötésével a Vevő beleegyezik, hogy a vásárláskor megadott e-mail címre elektronikus megrendelőlapot küldenek a vásárlási adatokkal.
5.9 Abban az esetben, ha az Eladó nem tudja értékesíteni az Árut, például azért, mert az áru nincs raktáron, az áru már nem kerül értékesítésre, vagy az online áruházban feltüntetett árral kapcsolatos hiba miatt, a jelen Szabályzat 9.5. pontjában meghatározottak szerint, az Eladó e-mailben vagy más módon tájékoztatja a Vevőt, és a megrendelés nem kerül teljesítésre. Ha a Vevő már kifizette az Áruk árát, az Eladó 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összegeket.
6. A Szabályzat módosításának jogköre
6.1 Az Eladó fenntartja a jogot a jelen Szabályzat módosítására, beleértve, de nem kizárólagosan a következő módosításokat:
(a) fizetési feltételek;
(b) alkalmazandó jogszabályok.
6.2 Az Áruk megrendelésének minden egyes alkalmával a Szabályzatnak az akkor hatályos változata lesz irányadó az Eladó és a Vevő közötti Szerződés létrejöttére.
7. A Szerződéstől való elállás és Visszatérítés
7.1. A Vevőnek joga van indoklás nélkül elállni a Szerződéstől a jelen Szabályzat 7.3. pontjában meghatározott határidőn belül. Ez a rendelkezés azt jelenti, hogy a Vevőnek az említett határidőn belül joga van értesíteni az Eladót a Szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről, az Árut visszaküldeni az Eladónak, és visszatérítést kapni.
7.2 A fent említett elállási jog nem vonatkozik az alábbiakra vonatkozó Szerződésekre:
(a) a Vevő konkrét utasításai szerint készült, nem előre gyártott, a Vevő személyes választása vagy utasításai alapján gyártott árukra, vagy olyan Árukra, amelyek egyértelműen a Vevő személyes igényeihez igazodnak;
(b) romlandó Áruk vagy rövid eltarthatósági idejű Áruk;
(c) olyan lezárt Áruk, amelyeket a kiszállítás után kibontottak, és amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre;
(d) olyan Áruk, amelyek a szállítást követően jellegükből adódóan elválaszthatatlanul összekeveredtek más tételekkel;
(e) zárolt video- vagy hangfelvételek vagy zárolt szoftverek, amelyeket a szállítást követően feloldottak;
(f) újságok, folyóiratok vagy magazinok szállítására vonatkozó Szerződések, kivéve az ilyen kiadványokra vonatkozó előfizetési Szerződéseket.
7.3 A Vevőnek a Szerződéstől való elállási joga a Szerződés megkötésének napjától kezdődik, a jelen Szabályzat 5. pontjában meghatározottak szerint. A Vevőnek joga van az Áruk átadásától számított 14 (tizennégy) napon belül elállni a Szerződéstől, és az Árut visszaküldeni az Eladónak, és visszatérítést kapni.
7.4 A Szerződés elállásához a Vevőnek egyértelmű értesítést kell küldenie e-mailben, amelyben közli a Szerződéstől való elállásra vonatkozó döntését. A Vevő értesítésének kézhezvételét követően az Eladó haladéktalanul visszaigazolást küld az értesítés kézhezvételéről.
7.5 Az áruk visszaküldése a Baltic Ambition Ltd. részére a megadott módszerek és feltételek szerint történik, amelyek a következő pontban vannak feltüntetve "Jótállás és visszaküldés"
7.6 Ha a Vevő nem az Eladó hibájából áll el a Szerződéstől, az Árukért kifizetett összeget visszatérítik, kivéve a szállítási költségeket. Az Áruk átvételét és minőségének értékelését követően az Eladó legkésőbb az írásbeli elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti az Árukért kifizetett összeget, a jelen Szabályzat 7.14. pontjában foglaltaknak megfelelően.
7.7. Ha a Vevő nem veszi át az Árut a csomagmegőrzőből, vagy ha a kézbesítés sikertelen, az ilyen Áru visszakerül az Eladóhoz, és a Vevő visszakapja az Áruért kifizetett összeget, csökkentve a szállítási díjjal.
7.8 A Vevő csak akkor élhet az Áruk visszaküldésének jogával, ha a visszaküldési határidőt nem mulasztotta el, és ha az Áruk eredeti állapotukban visszaküldhetők és teljes vagy kedvezményes áron továbbértékesíthetők.
7.9 A visszaküldött Árunak sértetlennek kell lennie, meg kell őriznie piacképes külsejét (sértetlen címkék, védőfóliák stb.), és használaton kívülinek kell lennie. Minden visszaküldött Árunak hiteles címkével, védőcsomaggal és ugyanazokkal a tartozékokkal kell rendelkeznie, amelyekkel együtt eladásra került. A visszaküldött Áruknak ugyanolyan összetételű, rendezett eredeti csomagolásban (használati utasítással és jótállási jegyekkel, ha az Árukkal együtt szállították) kell lennie, mint amilyenben a Vevő vásárolta. Az Árukkal együtt kapott ajándékokat is vissza kell küldeni.
7.10 A Vevő felelős az Áruk értékének csökkenéséért (beleértve, de nem kizárólagosan a jelen Szabályzat 7.9. pontjában meghatározott eseteket), amely az Áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához nem szükséges műveletekből ered. Az Eladónak jogában áll egyoldalúan csökkenteni a Vevőnek visszatérített összeget az Áruk értékcsökkenésével arányosan.
7.11 Az Áruk visszaküldéséhez szükséges az ÁFA-s számla (annak száma), vagy ha az ÁFÁ-s számla nem kerül kiállításra, akkor az Áruknak az Eladótól történő megvásárlását igazoló egyéb dokumentum, a rendelés száma.
7.12 Ha a Vevő minőségi hiba miatt visszaküldi az Árut, az Eladó vállalja, hogy a 7.6. pont részleges visszaküldésre vonatkozó rendelkezéseit követve teljes mértékben visszatéríti a Vevőnek a hibás Árura kifizetett árat, és megtéríti a szállítási költségeket.
7.13 Az Eladó a visszatérített összegeket a Vevő által megadott bankszámlára utalja.
7.14 Az Eladónak jogában áll a Vevő által kifizetett összegeket mindaddig nem visszatéríteni, amíg az Áruk vissza nem érkeznek az Eladóhoz, és nem ellenőrzik, hogy megfelelnek-e a jelen Szabályzat 7.8. és 7.9. pontjainak.
7.15 Abban az esetben, ha az Áru a Szerződés felmondását követően került átadásra a Vevőnek:
(a) A Vevő köteles az Árut haladéktalanul visszaszolgáltatni az Eladónak;
(b) a 7.12. pontban meghatározott hibás Árukkal kapcsolatos esetek kivételével a Vevő viseli az Áruknak az Eladóhoz történő visszaküldésének költségeit;
(c) a Vevő köteles az Árut megfelelően tárolni az Eladónak történő visszaküldéséig.
7.16 A Vevőt mindig megilletik a hibás Áruk eladásából eredő, a vonatkozó jogszabályok által előírt jogok. A jelen 7. pontban vagy a Szabályzat más pontjaiban meghatározott visszaküldési szabályok nem érintik e jogok fennállását.
8. Szállítás
8.1 A Vevő választása szerint az Áruk szállítása a Vevő költségére egy szállítmányozó céggel történik. Bizonyos, az Eladó által meghatározott esetekben az Áruk szállítása az Eladó költségére történik.
8.2 A házhozszállítási szolgáltatás megrendeléskor történő kiválasztásakor a Vevő vállalja, hogy az Áruk pontos szállítási helyét megadja. A pontos szállítási ár a megrendelt Áruk súlyától és árától függ. Az aktuális szállítási költségeket a "Szállítás".
8.3. A Vevő megrendelését az 5.6. pontban meghatározott szállítási értesítésben feltüntetett tervezett szállítási határidőre teljesíti, kivéve az Eladótól független (a jelen Szabályzat 16. pontjában meghatározott) események esetét.
8.4 Az Áruk szállítása általában a Vevő által megadott címre vagy a kiválasztott végpontra történik. Az Eladó nem garantálja, hogy az Áruk mindig a jelen pontban meghatározott határidőn belül kerülnek kiszállításra, különösen, ha a megrendelt Áruk nem az Eladó raktáraiban vannak. A szállítási feltételekről további információk a következő szakaszban találhatók: "Szállítás".
8.5. Több Áru megrendelése esetén előfordulhat, hogy azok kiszállítása eltérő időpontban történik, mivel különböző raktárakból szállítják őket. Ezért nem számítunk fel kiegészítő szállítási díjat.
8.6 A Szállítás akkor tekinthető teljesítettnek, ha az Áru a Vevő által megadott címre vagy a kiválasztott végpontra kerül kiszállításra.
8.7 Az Áruk tulajdonjoga attól a pillanattól kezdve száll át a Vevőre, amikor a futár az Árut a Vevőnek átadja, vagy az Árut a végponton átveszi.
8.8 A kézbesítéskor a Vevő vagy adott esetben a Vevő képviselője a futárszolgáltató(k) szabályai szerint a szállító cég képviselőjével együtt köteles ellenőrizni a szállítási csomag állapotát.
8.9 Ha a küldeménycsomag sérültnek bizonyul, a Vevőnek vagy adott esetben a Vevő képviselőjének joga van visszautasítani a küldeményt. Ebben az esetben a futárszolgáltató képviselője a Vevővel vagy adott esetben a Vevő képviselőjével együtt kitölti a külön küldeményvizsgálati jegyzőkönyvet, amelyben feltünteti az észlelt sérüléseket.
8.10 Ha a Vevő vagy adott esetben a Vevő képviselője átveszi a küldeményt, és a futárszolgáltató képviselője által átadott adatgyűjtőt vagy papíralapú kézbesítési bizonylatot megjegyzés nélkül aláírja, akkor úgy kell tekinteni, hogy az Áru sérülésmentes csomagban került kiszállításra, az adatgyűjtőben vagy a papíralapú kézbesítési bizonylatban meghatározott kiegészítő szolgáltatásokat megfelelően elvégezték, hacsak az ellenkezőjét nem bizonyítják.
8.11 Ha az Áru kiszállítása és átadása a Vevő által megadott címre megtörtént, úgy tekintendő, hogy az Áru a Vevő részére átadásra került, függetlenül attól, hogy az Árut ténylegesen átvette-e a Vevő vagy bármely más személy, aki az Árut a megadott címen átvette. Ha az Áruk nem a tervezett szállítási napon kerülnek leszállításra, a Vevő köteles erről haladéktalanul, de legkésőbb a tervezett szállítási napot követő következő napon értesíteni az Eladót.
8.12 Ha az Árut a Vevőtől eltérő személy veszi át, a Vevőnek a szállítási adatok kitöltésekor meg kell adnia az Árut átvevő személy adatait.
8.13 Az Áruk átvételekor a Vevő megfelelő azonosításához szükséges érvényes személyazonosító okmány bemutatása. Ha a Vevő nem tudja átvenni az Árut, és az Árut a Vevő által megadott címre szállítják, a Vevő nem jogosult az Eladóval szemben követeléseket érvényesíteni az Áru rossz személynek történő kézbesítése miatt.
8.14 A Vevő köteles az Áruk átadásától számított 14 (tizennégy) napon belül ellenőrizni az Áruk csomagolását, mennyiségét, minőségét, választékát, teljességét és konfigurációját. Ha a Vevő e kötelezettségének a megadott határidőn belül nem tesz eleget, és nem tesz reklamációt az Eladó felé, akkor úgy tekintik, hogy az Áruk csomagolása megfelelő, valamint mennyisége, minősége, választéka, teljessége és konfigurációja is megfelel a Szerződés feltételeinek.
9. Áruk ára és Szállítási költségek
9.1 Az Áruk ára megfelel az online áruházban feltüntetett áraknak. Az Eladó minden ésszerű erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy az Áruk árai a Vevő megrendelésének időpontjában helyesek legyenek. Ha az Eladó az Áruk áraiban pontatlanságot észlel, a jelen Szabályzat 9.5. pontja alkalmazandó.
9.2 Az Áruk árai változhatnak, de ezek a változások nem érintik a már megkötött Szerződéseket.
9.3 Az Áruk árai az ÁFA-val együtt kerülnek feltüntetésre (ahol alkalmazható). Ha a megrendelés és a szállítás időpontja között az ÁFA-kulcs változik, az ár az ÁFA-kulcs változásának megfelelően változhat, kivéve azokat az eseteket, amikor a Vevő az Áruk árát teljes egészében kifizette, mielőtt az ÁFA-kulcs változása hatályba lépett volna. Az Eladó írásban tájékoztatja a Vevőt az ilyen árváltozásról, és lehetőséget biztosít arra, hogy az Árut a megváltozott ÁFA-kulcsnak megfelelően módosított áron vásárolja meg, vagy törölje a megrendelést. A megrendelés nem kerül teljesítésre, amíg a Vevő válasza be nem érkezik. Ha a Vevő elérhetősége nem áll rendelkezésre, úgy tekintjük, hogy a megrendelés törlésre került, és erről a Vevőt írásban tájékoztatjuk.
9.4 Az Áruk árai nem tartalmazzák a szállítási költségeket. Az aktuális szállítási költségek a következő szakaszban találhatók: "Szállítás".
9.5 Tekintettel az Eladó webáruházában bemutatott Áruk széles választékára, az Eladó minden ésszerű erőfeszítése ellenére fennáll annak a lehetősége, hogy egyes Áruk téves árakkal szerepelnek. Ha az Eladó úgy ítéli meg, hogy az Árukra feltüntetett ár helytelen, az Eladó írásban tájékoztatja a Vevőt, és lehetőséget biztosít az Áruk helyes áron történő megvásárlására vagy a megrendelés törlésére. A megrendelés nem kerül teljesítésre, amíg a Vevő válasza be nem érkezik. Ha a Vevő elérhetősége nem áll rendelkezésre, úgy tekintjük, hogy a megrendelés törlésre került, és a Vevőt írásban tájékoztatjuk. Meg kell jegyezni, hogy ha az árhiba nyilvánvaló, és a Vevő ésszerűen felismerhette a hibás árképzést, az Eladó nem köteles az árut a hibás (alacsonyabb) áron eladni a Vevőnek.
10. Fizetés
10.1 A Vevő az Árukért fizethet:
((a) elektronikus banki szolgáltatások igénybevételével;
(b) készpénzzel vagy bankkártyával. További információ a következő fejezetben található: "Fizetés"
(c) bankkártyás(hitel- vagy betéti) fizetéssel.
10.2 Jogi személyeknek lehetőségük van arra is, hogy banki átutalással fizessenek az Eladónak a Vevőnek küldött előzetes számlán megjelölt bankszámlájára, a Vevőnek a fizetési célban megadott rendelési szám feltüntetésével.
10.3 Amennyiben a Vevő a 10.1(a) pontban meghatározott fizetési módot választja, a Vevőnek legkésőbb a „Megrendelés megerősítése” gomb megnyomásától számított 24 (huszonnégy) órán belül a fizetési megbízást a Vevő bankjában meg kell erősítenie. Amennyiben a fizetési megbízás megerősítésére ezen időszakon belül nem kerül sor, az Eladó jogosult úgy tekinteni, hogy a Vevő megtagadta a Szerződés megkötését, és a megrendelést törölni.
10.4 A Vevő által kiválasztott Áruk az Eladó rendszerében lefoglalásra kerülnek, és az Eladó megkezdi a megrendelés feldolgozását:
(a) amikor az Eladó értesítést kap a Vevő bankjától a kiválasztott Áruk kifizetéséről - a 10.1(a), 10.1(c) és 10.2 pontok esetében;
(d) közvetlenül a megrendelést követően, az 5. pontban meghatározottak szerint - a 10.1(b) pont esetében.
10.5 Az Áruknak a 10.1(b) pontban meghatározott módon történő kifizetése esetén az Áruk házhoz szállításakor a futárszolgálat pénzkezelési díja kerül alkalmazásra, amelyet az Áruk kosarában határoz meg, a 10.1(b) pontban meghatározott fizetési mód kiválasztásával. Ennek a díjnak az aktuális összege az alábbi pontban található: "Fizetés".
10.6. A fizetéssel kapcsolatos részletesebb információk a következő szakaszban találhatók: "Fizetés".
11. A Vevő kötelezettségei
11.1 A Vevő vállalja, hogy a regisztrációs űrlapon csak helyes és hiánytalan adatokat ad meg. Amennyiben a regisztrációs űrlapon megadott adatok megváltoznak, a Vevő köteles azokat haladéktalanul frissíteni.
11.2 A Vevő vállalja, hogy a webáruházat becsületesen és helyesen használja, annak munkáját és stabil működését nem károsítja. Amennyiben a Vevő e kötelezettségének nem tesz eleget, az Eladó jogosult a Vevő webáruház használatának lehetőségét előzetes értesítés nélkül korlátozni, felfüggeszteni (megszüntetni), és nem felel a Vevő ezzel kapcsolatos veszteségeiért.
11.3 A Vevő köteles a megrendelt Árukért fizetni és azokat a jelen Szabályzatnak megfelelően átvenni.
11.4 A Szabályzat más pontjaiban meghatározott kötelezettségek ellenére a Vevő vállalja, hogy a használatba vétel megkezdése előtt ellenőrzi az Árut (beleértve annak összeszerelését, beüzemelését stb.), és meggyőződik arról, hogy az átvett Áru megfelel a Vevő által megrendeltnek.
11.5 A Vevő köteles a jelen Szabályzatban és jogszabályokban meghatározott egyéb követelményeknek megfelelni.
12. Gyártói garancia
12.1 Az Eladó által értékesített egyes Áruk gyártói garanciával vannak ellátva. Erről és az alkalmazandó feltételekről az Árukhoz csatolt gyártói garancia nyújt tájékoztatást.
112.2 A gyártói garancia kiegészíti a Vevő hibás Árukkal kapcsolatos jogait.
13. Az Eladó kötelezettségei
13.1 Az Eladó vállalja:
(a) erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a Vevő megfelelően tudja használni a webáruház által nyújtott szolgáltatásokat;
(b) tiszteletben tartja a Vevő magánéletét, és a Vevő személyes adatait kizárólag a jelen Szabályzatnak, az Adatvédelmi Szabályzatnak és a jogszabályoknak megfelelően kezeli.
13.2 Az Eladó vállalja, hogy a jelen Szabályzatban vállalt valamennyi kötelezettségének eleget tesz.
14. Az Áruk minősége
14.1 Az Eladó garantálja az Áruk minőségét (törvényes minőségi szavatosság). Az Eladó a különböző típusú Árukra meghatározott időtartamú minőségi garanciát nyújt, amelynek konkrét időtartama és egyéb feltételei az adott Áruk leírásában szerepelhetnek.
14.2 Az Áruk hibáinak kijavítása, a hibás Áruk cseréje és visszaszállítása a jelen Szabályzatban meghatározott eljárások szerint és a vonatkozó jogszabályok követelményeinek figyelembevételével történik.
14.3 A Vevő, aki hibás vagy hiányos termékkel kapcsolatos reklamációt kíván benyújtani, ezt az Eladóval való kapcsolatfelvétel útján teheti meg a webáruházban megadott elérhetőségeken.
14.4 A reklamáció benyújtásakor a Vevőnek csatolnia kell az ÁFA-s számlát (annak számát), vagy ha nem állítottak ki ÁFA-s számlát, akkor a termék Eladótól történő megvásárlását igazoló egyéb dokumentumot, és meg kell adnia a következő adatokat:
(a) A termék rendelési száma;
(b) Fotó a termékről, fotó a hibás alkatrészről (ha mechanikai hibáról van szó, és lehetséges a fotózás);
(c) Fotó a termék csomagolásáról;
(d) A termék hibájának vagy meghibásodásának leírása vagy a hiányzó alkatrész megjelölése.
14.5 A reklamáció benyújtásakor a Vevőnek meg kell jelölnie, hogyan kívánja a reklamáció megoldását:
(a) Az Eladó a hibák költségmentes, ésszerű időn belüli elhárítása, amennyiben a hibák kiküszöbölhetők;
(b) A vételár megfelelő csökkentése;
(c) A termék kicserélése egy azonos minőségű, megfelelő minőségű termékkel, kivéve, ha a hiba csekély mértékű, vagy a Vevő hibájából keletkezett;
(d) A termékért kifizetett ár visszafizetése és a szerződés felmondása, ha a hibás termék a megrendelés jelentős megsértését jelenti.
14.6 A reklamáció felülvizsgálatát követően 14 (tizennégy) napon belül választ adunk.
14.7 Garanciális karbantartási kérdésekben a Vevő az Eladóval a webáruházban megadott elérhetőségeken is felveheti a kapcsolatot.
15. Felelősség
15.1 A Vevő felelős a webáruház használatával végzett műveletekért, beleértve, de nem kizárólagosan a regisztrációs űrlapon megadott adatok pontosságát. A Vevő felelősséget vállal a regisztrációs űrlapon megadott helytelen vagy pontatlan adatokból eredő következményekért.
15.2 Az online áruházban történő regisztrációval a Vevő felelős a bejelentkezési adatainak megőrzéséért és/vagy harmadik félnek történő átadásáért. Amennyiben harmadik személyek a Vevő bejelentkezési adataival bejelentkezve veszik igénybe a webáruház szolgáltatásait, az Eladó az ilyen személyt a Vevőnek tekinti, és a Vevő felelős az ilyen harmadik személy által a webáruházban végzett minden műveletért.
15.3. Az Eladó - amennyiben ez nem ellentétes a vonatkozó jogszabályokkal - mentesül minden felelősség alól abban az esetben, ha a kár azért keletkezik, mert a Vevő az Eladó ajánlásait és kötelezettségeit figyelmen kívül hagyva nem ismerte meg a jelen Szabályzatot, az Adatvédelmi Szabályzatot és a jelen Szabályzatban hivatkozott egyéb dokumentumokat, bár erre lehetőséget biztosított.
A Vevő és az Eladó megállapodnak abban, hogy a Vevőnek a webáruházban a bejelentkezési adatokkal (azonosító kóddal) történő tevékenységének megerősítése ugyanolyan joghatással bír, mint az írásos dokumentumokon történő aláírás, és a bíróság előtt bizonyítékként elfogadható. A Vevő köteles a webáruházi bejelentkezési adatait megóvni és nem kiadni, biztosítani, hogy az adatokat csak ő ismerje és csak ő használja, valamint nem továbbítani és más módon nem lehetővé tenni mások számára az adatokhoz való hozzáférést vagy azok felhasználását. Ha felmerül a gyanú, hogy a bejelentkezési adatokat más személy is megismerhette, a Vevő köteles haladéktalanul értesíteni az Eladót, valamint haladéktalanul tájékoztatni az Eladót a bejelentkezési adatok megsértéséről vagy nyilvánosságra hozataláról. A Vevő azonosító kódjának használatával végrehajtott minden művelet a Vevő által végrehajtottnak minősül, és a Vevő teljes felelősséget vállal az ilyen műveletek következményeiért.
15.5 A Vevő felelős az árukhoz feltöltött tartalmakért (pl. képek, szlogenek, fotók, szövegek stb.). A Vevő garantálja, hogy a megadott tartalom nem sérti a törvényt, és megerősíti, hogy a dizájnt vagy ő készítette, vagy rendelkezik annak igazolásával, hogy a megadott dizájnhoz minden joggal vagy felhatalmazással bír (pl. védjegy, szerzői jog, szabadalom stb.). A Vevő megrendelése és a számla előre történő kifizetése azt jelenti, hogy a Vevő rendelkezik minden joggal az adott vizuális alkotás felhasználására, és felelős a felhasználás és a tartalom jogszerűségéért.
15.6 A webáruház használatával kötött szerződés megszegéséért a felek a törvények szerint felelnek.
15.7 Ha az Eladó megsérti a jelen Szabályzat rendelkezéseit, akkor felel a Vevőnél felmerült azon károkért vagy veszteségekért, amelyek az Eladó jelen Szabályzat megsértésének előre látható következményeként keletkeznek. A kár vagy veszteség akkor tekinthető előreláthatónak, ha az Eladó jogsértésének nyilvánvaló következménye, vagy ha az Eladó és a Vevő a Szerződés megkötésekor tudatában volt az ilyen károknak vagy veszteségeknek.
15.8 Az Eladó kizárólag háztartási és személyes használatra szállít árukat. A Vevő vállalja, hogy az eladott árukat nem használja kereskedelmi, üzleti vagy viszonteladási célokra, és az Eladó nem vállal felelősséget az elmaradt haszonért, üzleti veszteségért, üzleti megszakításért vagy üzleti lehetőség elvesztéséért.
15.9 Az Eladó nem felelős más cégek weboldalain található információkért, még akkor sem, ha a Vevő az Eladó webáruházában található linkeken keresztül jut el ezekre a weboldalakra.
16. Az Eladó ellenőrzési körén kívül eső események
16.1 Az Eladó nem vállal felelősséget a Szerződés szerinti bármely kötelezettségének teljesítésének elmulasztásáért vagy késedelméért, amelyet az Eladó ésszerű ellenőrzésén kívül eső események okoznak.
16.2 Az Eladó ellenőrzési körén kívül eső eseménynek minősül minden olyan cselekmény vagy esemény, amelyet az Eladó ésszerűen nem tud ellenőrizni.
16.3 Ha az Eladó ellenőrzési körén kívül eső esemény következik be, amely befolyásolja az Eladó Szerződés szerinti kötelezettségeinek megfelelő teljesítését:
(a) Az Eladó haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt;
(b) Az Eladó Szerződés szerinti kötelezettségeinek teljesítése felfüggesztésre kerül, és az Eladó kötelezettségeinek teljesítési határideje meghosszabbodik az Eladó által nem befolyásolható események időtartamára. Ha az Eladó ellenőrzési körén kívül eső események befolyásolják az áru Vevőnek történő leszállítását, az Eladó az ellenőrzési körén kívül eső események megszűnését követően új szállítási időpontot állapít meg.
17. Információk küldése
17.1 A Szabályzatban használt „írásban” kifejezés magában foglalja az e-maileket is.
17.2 A Vevő, aki írásban kívánja felvenni a kapcsolatot az Eladóval, vagy ha a Szabályzat előírja a Vevő kötelezettségét, hogy írásban vegye fel a kapcsolatot az Eladóval, e-mailt vagy hagyományos levelet küld az Eladónak a webáruházban megadott elérhetőségeken keresztül. Az Eladó írásban (általában e-mailben) tájékoztatja a Vevőt az értesítés beérkezéséről. A Szerződéstől való elállás céljából a Vevőnek az Eladóhoz intézett kérelmére vonatkozó eljárásról a jelen Szabályzat 7. része rendelkezik.
17.3 Az Eladó a Vevőnek küldött valamennyi értesítést a regisztrációs űrlapon megadott e-mail címre küldi.
18. Egyéb rendelkezések
18.1 Az Eladó és a Vevő között létrejött Szerződésekre a jelen Szabályzat és az abban kifejezetten hivatkozott dokumentumok az irányadóak. A jelen Szabályoktól való eltérések csak akkor érvényesek, ha azokat írásos dokumentumban rögzítik.
18.2 A Vevőt a törvény szerint bizonyos jogok illetik meg a hibás áruval kapcsolatban. A jelen Szabályzat egyetlen rendelkezése sem értelmezhető úgy, hogy az korlátozza vagy behatárolja e jogok gyakorlását.
18.3 Az Eladó jogosult a Szerződés szerinti jogait és kötelezettségeit harmadik személyre vagy személyekre átruházni, de ez az átruházás nem érinti a Vevő jelen Szabályzat szerinti jogait és az Eladó kötelezettségeit. Ilyen esetben az Eladó tájékoztatja a Vevőt azáltal, hogy a webáruházban tájékoztatást ad az átruházásról.
18.4. A Vevő nem jogosult a jelen Szabályzatból eredő jogait és kötelezettségeit részben vagy egészben harmadik félre vagy felekre átruházni vagy engedményezni az Eladó írásbeli hozzájárulása nélkül.
18.5 Ha a jelen Szabályzat bármely rendelkezését a bíróság jogellenesnek, érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak ítéli, a jelen Szabályzat többi rendelkezése teljes mértékben hatályban marad. A jelen Szabályzat bármely, csak részben vagy bizonyos mértékben jogellenesnek, érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak ítélt rendelkezése annyiban marad érvényben, amennyiben azt nem ítélték jogellenesnek, érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak.
18.6 Amennyiben a jelen Szabályzat másként nem rendelkezik, az Eladó késedelme a jelen Szerződés szerinti bármely jogának gyakorlásában nem jelenti azt, hogy a Vevő mentesül a teljesítési kötelezettsége alól, vagy hogy e jogáról lemond, és bármely kötelezettség külön vagy részleges teljesítése, illetve bármely jog külön vagy részleges gyakorlása nem jelenti azt, hogy e kötelezettséget nem kell teljesíteni, vagy hogy e jog nem gyakorolható tovább.
18.7. A jelen Szabályzatra és a felek között a jelen Szabályzat alapján fennálló viszonyra (beleértve a Szerződés megkötésének, érvényességének, érvénytelenségének, végrehajtásának és megszűnésének kérdéseit) Magyarország törvényei az irányadók, és Magyarország törvényei alapján értelmezendők.
18.8 A jelen Szabályzatból eredő vagy a jelen Szabályzattal, annak megszegésével, megszűnésével vagy érvényességével kapcsolatos bármely vita, nézeteltérés vagy követelés Magyarország törvényei szerint kerül véglegesen rendezésre.
18.9 A Vevő az Eladó webáruházában vásárolt árukkal kapcsolatos kéréseket vagy panaszokat az elektronikus fogyasztói vitarendezési platformon nyújthat be. http://ec.europa.eu/odr/.
18.10 A fogyasztói jogvitákat az Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bíróságon kívül rendezi. www.vvtat.lt.